wtorek, 11 listopada 2014

Akcja "Szyjemy i dziergamy, a przy tym POMAGAMY"

Kochani!

Dziś piszę do Was z wielką prośbą o wykorzystanie waszych zdolnych rączek w szczytnym celu. Z waszej strony będzie to mały gest, a dla innych może oznaczać bardzo wiele!

Niektórzy z Was już wiedzą, że od jakiegoś czasu wraz z grupą przyjaciół staramy się na miarę możliwości wspierać częstochowski ośrodek "Ufność" (www.ufnosc.pl), który zajmuje się opieką nad porzuconymi, niejednokrotnie bardzo chorymi maluszkami. Jako, że ośrodek ten nie jest placówką państwową, a stowarzyszeniem pielęgniarek i ludzi dobrej woli (jednak ściśle współpracujące z sądami, ośrodkami adopcyjnymi i wszelkimi instytucjami będącymi w stanie pomóc porzuconym dzieciom), nie przysługują mu dotacje państwowe, co wiąże się z wieloma problemami, w tym m.in. niestabilną sytuacją finansową i okresowymi brakami różnych artykułów. 


Do tej pory organizowaliśmy zbiórki żywności i kosmetyków, ale okazało się, że jest również duże zapotrzebowanie na zimowe czapeczki, szaliki i poszewki na kołderki, więc chciałam Was poprosić o wsparcie, bo prawie każda z nas ma w swoich zapasach resztki włóczek lub materiałów, które chętnie by "uwolniła", ale nie ma pomysłu co z nimi zrobić.

W chwili obecnej potrzebne są głównie akcesoria zimowe dla dzieci dwu- i trzyletnich oraz  poszewki na kołderki dla noworodków i wcześniaczków (rozmiar podany przez panią z ośrodka, to 60 x 75cm).

Jak można pomóc? Na dwa sposoby:

1. Wykonać, którąś z wymienionych rzeczy i wysłać bezpośrednio na adres ośrodka (podam niżej) z dopiskiem "Szyjemy i dziergamy, a przy tym pomagamy".

2. Informować o akcji lub samym ośrodku jak największą liczbę ludzi - na blogach, facebooku, gdzie tylko możecie, aby jak najwięcej ludzi mogło pomóc. W tym celu stworzyłam banerek, który oczywiście możecie udostępniać.

 


Na koniec mała prośba ode mnie. Jeśli zdecydujecie się na wykonanie jakiegoś drobiazgu, koniecznie dajcie mi znać (w mailu lub komentarzu). Po pierwsze chciałabym robić regularne podsumowanie tej akcji, więc linki do Was i zdjęcia wykonanych prac będą mile widziane, po drugie dzięki temu będę wiedziała, kiedy akcję zakończyć, a po trzecie chciałabym wiedzieć komu później dziękować.

Na koniec wszystkie dane odnośnie ośrodka:

Strona ośrodka

Profil ośrodka na facebooku: 
Porzucone tylko raz

Adres ośrodka:

Stowarzyszenie Pielęgniarsko-Opiekuńcze "Z Ufnością w Trzecie Tysiąclecie"
 ul. Michałowskiego 30
42-200 Częstochowa

Mój email: 
 tamagotka@gmail.com


Serdecznie Was pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc!!!

21 komentarzy:

  1. Świetna akcja. Baner już u mnie :) nie wiem czy uda mi się pomóc wysyłając coś, więc chociaż tyle :) powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie! Bardzo Ci dziękuję - każdy gest się liczy i jest na wagę złota!!! Mocno ściskam.

      Usuń
  2. Podoba mi się ta akcja. Warto, żeby było ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję za dobre słowo! Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  3. Wrzucilam na Facebooku informacje, nie wiem czy cos da, przejrze swoje wloczki i zobacze co uda mi sie zrobic. Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno da! Jeśli choć jedna osoba rzuci na to okiem i zastanowi się, co ona by mogła zrobić dla innych, to znaczy, że było warto :) Bardzo Ci dziękuję i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  4. będę się starała coś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo się cieszę i dziękuje już za samo zainteresowanie akcją!!!

      Usuń
  5. Chciałabym się dowiedzieć czy czapeczki mogą być używane, jestem pewna że mam coś po mojej 5 letniej córce,pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Jeżeli są w dobrym stanie, to z pewnością zostaną wykorzystane! Bardzo się cieszę, że postanowiłaś dołączyć do akcji i z całego serca dziękuję!!!

      Usuń
  6. Banner skopiowałam, nie wiem, czy zdążę coś zrobić ale się postaram.

    OdpowiedzUsuń
  7. akcesoria zimowe - to sweterek tez moze byc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście!!! Myślę, że taki sweterek to cudowny pomysł! :)

      Usuń
  8. Nie wiem, czy zdążę przed świętami. Czapeczkę zrobiłam, teraz wzięłam się za szalik. Mogłabym poszyć poszewki, ale dysponuję tylko zwykłym płótnem, nic specjalnego, trochę więc smutne byłyby te poszewki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,przesłałam maila z fotkami.Zaraz po świętach przesyłka zostanie nadana.Gratuluję pomysłu i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. dołączam do akcji, banner wisi od dawna a jutro pokażę wydziergane czapeczki na blogu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak jak obiecała w mailu,uszyłam dodatkowo dwie flanelowe poszewki na kołderki i wysłałam razem z czapeczkami.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy sa jeszcze potrzebne szaliki? I czapki? W jakim rozmiarze?

    OdpowiedzUsuń
  13. Dopiero dzisiaj przeczytałam o akcji,czy nadal mogę jakoś pomóc ? Chętnie prześlę jakieś czapeczki czy sweterki, kołderki, co jest najbardziej potrzebne. Bardzo chętnie zrobię coś wiosennego - mam wnusię w tym wieku więc rzeczy dla niej zrobię razy dwa! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.