czwartek, 20 września 2012

Ciasteczka owsiane z bakaliami

Co prawda dziś miał był wpis książkowo - robótkowy, ale w związku z tym, że kilka osób poprosiło mnie o przepis na te ciasteczka, nastąpiła mała zmiana planów :)

Ciasteczka owsiane stanowią świetną przekąskę dla zabieganych, dodają energii i  są banalnie proste w wykonaniu. Gorąco Was zachęcam do wypróbowania tego przepisu, gdyż wychodzi z niego całkiem spora ilość ciasteczek, które są nie tylko smaczne, ale i zdrowe, a do tego spokojnie mogą dłużej poleżeć.



 Składniki na 20-30 ciasteczek (w zależności od wielkości ciasteczka)

1,5 szklanki mąki (ja użyłam pszennej razowej)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 szklanki cukru brązowego
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
pół kostki masła (temp. pokojowa)
1 szklanka płatków owsianych (mogą być całe lub zmielone - jak kto woli)
pół szklanki ziaren słonecznika lub dyni
garść dowolnych orzechów/migdałów
rodzynki



Sposób wykonania:

1. Ciasteczka robi się ekspresowo, więc ja na początek włączam piekarnik, aby się już nagrzewał (180 stopni)

2. Wrzucamy na suchą, rozgrzaną patelnię ziarna i orzechy, aby je delikatnie sprażyć/zarumienić. Odstawiamy.

3. Ucieramy masło z cukrem i stopniowo wrzucamy płatki i bakalie, dodając na końcu mąkę z proszkiem do pieczenia.

4. Formujemy małe kuleczki, spłaszczamy i kładziemy na blaszce posypanej mąką lub wyłożonej papierem do pieczenia.

5. Pieczemy do zarumienienia (ok. 15 minut)


Voilà


 P.S. Pamiętajcie, że mój przepis jest tylko przykładem tego jak można te ciasteczka wykonać, gdyż np. zamiast orzechów czy rodzynek można dorzucić składniki, które bardziej lubimy (wiórki kokosowe, sezam, startą czekoladę, kandyzowane owoce itd.)

12 komentarzy:

  1. No wyglądają przepysznie...do tego rodzynki, czekolada i niebo w gębie;)
    Być może się skuszę;))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna, wiem, że Ty mało wypiekowa, ale uwierz - tu nic nie może pójść źle, więc śmiało działaj! :)

      Usuń
  2. Smakowicie wyglądają..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i równie pysznie smakują :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Uwielbiam takie ciasteczka:) Jak patrzę na zdjęcia, to od razu chciałabym się brać do robienia ciasta; mam nadzieję, że entuzjazm mi się nie rozwieje, bo wyglądają bardzo smakowicie:)
    Z tych ilości składników całość wchodzi na jedną blachę, czy pieczesz w partiach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodziło! :)

      Mi z tej ilości składników wyszły dwie blachy po 12-14 ciasteczek, a na jedno ciastko brałam porcję wielkości orzecha włoskiego. Ściskam!

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. przepis też zabieram, a razem z nim ciasteczka, tylko rodzynki z nich wydłubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka robiłam i są przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje trochę się spiekły ale były pyszne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.