wtorek, 1 maja 2012

Zamek Nymphenburg

My co prawda długiego weekendu nie mamy, ale coś na kształt majóweczki sobie urządziliśmy :)

Zamek Nymphenburg, który dziś po raz kolejny stał się celem naszej wycieczki, potocznie zwany jest "Zamkiem Nimf". Znajduje się on na północy Monachium i był niegdyś letnią rezydencją bawarskich książąt elekcyjnych i królów. Historia jego powstania jest wielce romantyczna, gdyż ten oto pan, podarował go tej oto pani w podziękowaniu za powicie mu syna, a więc następcy tronu...


... a kolejne pokolenia Wittelsbachów (bo to od nich wywodził się Pan Ferdynand) wykładały gruuuubą kasę na to, aby zameczek utrzymać, a nawet rozbudowywać i przyznać trzeba, że sobie nie żałowali, bo fasada budynku wynosi, bagatela 700 metrów :) Aż zapożyczyłam panoramiczną fotkę z wikipedii aby to zaprezentować.




Wnętrza zamku to temat na osobną historię. Dziś kilka ujęć z naszego spacerku po ogrodach i parku.




















































Pozdrawiam Was cieplutko i życzę dużo słońca w nadchodzących dniach!



4 komentarze:

  1. Pięknie zdjęcia!

    Mnie się dziś śniło, że zwiedzałam zamek w Wałbrzychu, ale że go nigdy nie widziałam, zaraz sprawdzę w sieci, czy to naprawdę był on :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak? Sprawdziłaś? :)

      Ja ze wstyem przyznaję, że nie miałam pojęcia, iż w Wałbrzychu jest jakikolwiek zamek :)

      Usuń
  2. Super zdjęcia, interesujące informacje.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również cieplutko pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny! :)

      Usuń

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.