środa, 8 lutego 2012

Inspiracje, czyli chwalę się nowymi nabytkami :)

Sroga zima za oknem ma jednak swoje plusy. Człowiek zaczyna niecierpliwie wyczekiwać wiosny, tęskni do słoneczka i kolorów, a dzięki temu dochodzi do interesujących wniosków :) Ja na przykład stwierdziłam, że muszę coś zmienić w swoim robótkowym świecie, bo mam chwilowy przesyt chust, szali, szaliczków, w szaro burych, wiecznie stonowanych i praktycznych kolorach, za to niesamowicie tęsknię za żywszymi barwami i odrobiną szaleństwa. Zaczęłam więc przeglądać swoje zasoby książkowo - włóczkowe, robić remament, zbierać i notować pomysły, rozglądać się po zagranicznych blogach i efet jest następujący:

- poznałam 3 nowe, baaardzo energetyczne blogi: 1 KLIK, 2 KLIK, 3 KLIK
- włóczki, których nie tknęłam od 2-3 lat, plus resztki włóczek na które absolutnie nie miałam pomysłu - sprzedane
- książki robótkowe, które już nic nowego nie wnosiły do mojego życia - sprzedane
- otrzymane z tego pieniążki zainwestowane w nowe, bardzo fajne i ciekawe książki. Oto one:





Pierwsze dwie książki zamówiłam na stronie amazon.de, z myślą o moim dzieciaczku, bo patrząc na niego już od jakiegoś czasu chodził mi po głowie temat dzieci i ręcznie robionych drobiazgów dla nich - zabawek, aplikacji na ciuszki, akcesoriów do pokoju dziecięcego itd.  




1. Granny Squars - co to takiego, chyba tłumaczyć nikomu nie trzeba :) Śmieszna sprawa, bo zawsze uważałam je za staromodne i trochę obciachowe, a teraz kocham je bezgranicznie i z głowy nie chcą mi wylecieć. Kobieta zmienną jest ;) W książeczce znajdują się zarówno schematy różnych motywów, jak i ciekawe, nowe inspiracje.

2. Szydełkowe aplikacje - masa wzorów i pomysłów. Od owoców i warzyw, przez zwierzątka, po autka, stateczki itd. Mała rzecz, a cieszy :)

Kolejne książki pochodzą natomiast z amazon.com.uk. Zamawiałam tam po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni! Dostawa ekspresowa, a wybrane pozycje nawet o połowę tańsze niż na stronie niemieckiej!



3 i 4) 75 pomysłów na ptaszki, zwierzątka, motylki itd. oraz 100 motywów kwiatowych, to prawdziwa kopalnia wiedzy na temat dzianinowych dodatków! Przepiękne wzory i kolory. Oczu oderwać nie można i wszystkiego chciałoby się spróbować już, teraz, natychmiast :)

5. Cute & easy crochet - nazwa mówi sama za siebie. Kupa prostych, a zarazem pięknych pomysłów wraz z wzorami na dodatki do domu i nie tylko.

6. Szydełowe stworki i potworki. Rewelacyjna i przezabawna pozycja oraz idealna przeciwwaga dla słodkich kwiatków i misiów, bo mamy tu zombiaki, nietoperze, mumie itd. Synek na pewno będzie się za jakiś czas z nich cieszył :)

I to by było na tyle. Teraz tylko czekać na nowe, kolorowe włóczki oraz pierwsze efekty :)

Pozdrawiam cieplutko!

Dopisek:

Serdecznie witam nowego obserwatora - GAZYNIĘ! Moje góru szyciowe, kobieta, która tworzy z materiału prawdziwe cudeńka, a do tego chętnie dzieli się doświadczeniem. Powiem jedynie, że jestem zaszczycona i mocno zmotywowana, do dalszej walki z moją maszyną :)))

3 komentarze:

  1. Będę wypatrywać kolorowych nowości z wielką ciekawością:)
    I gratuluję inspiracji! W wolnej chwili chętnie pooglądam sobie wybrane przez Ciebie blogi, bo rzeczywiście interesująco się zapowiadają:).

    PS. A Granny Squars powoli przestają kojarzyć się z babcinymi kwadratami. I bardzo dobrze, bo to proste robótki z ogromnymi możliwościami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie w granny squars najbardziej zachwyca możliwość łączenia kolorów, które w normalnych warunkach w ogóle by się ze sobą nie zgrały. Cieszę się bardzo, że wracają do łask! :)

    Co do kolorowych nowości, to pewnie trochę potrwa zanim włóczki dotrą, ale nic to - powykańczam do tej pory te słodkości, które ostatnio pokazywałam :)

    Ściskam mocno w ten mroźny wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze jakie ciekawe pozycje posiadasz :) Że też będąc przez Sylwestra w Berlinie nie odwiedziłam jakiegoś antykwariatu czy ksiągarni...oni tam mają większy wybór robótkowych ksiażek niż w Polsce można znaleść.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.