niedziela, 8 stycznia 2012

Wyzwanie "Reporterskim okiem" - PODSUMOWANIE 2011

Choć wszelkie statystyki lubię i kilka nawet prowadzę, postanowiłam w tym roku dać sobie spokój z upublicznianiem swoich przemyśleń, gdyż nie sądzę, aby poza mną kogoś one szczególnie zainteresowały :) Wyjątkiem jest kwestia wyzwania, którego się podjęłam, bo z tym rozliczyć się wypada, zwłaszcza, że i w tym roku postanowiłam kontynuować swoją przygodę literaturą non - fiction.




Głównym założeniem wyzwania było przeczytanie 6 książek w roku z zakresu liteteratury faktu, a ja w 2011 roku przeczytałam ich 7. Myślałam co prawda, że będzie ich nieco więcej, ale niestety nie wyszło, co wcale nie jest takie złe, gdyż dzięki temu pozostało mi kilka perełek na rok obecny :)


Z przeczytanych przeze mnie książek największe wrażenie wywarły na mnie 3 pozycje:

1. "Dziewczyny wojenne" Łukasz Modelski - recenzja
2. "Zrób sobie raj" Mariusz Szczygieł - recenzja
3. "Samsara. Na drogach, których nie ma" Tomek Michniewicz - recenzja

Całkiem sympatyczne, choć nie aż tak poruszające były:

4. "Zapiski (pod)różne" Martyna Wojciechowska - recenzja
5. "Z Miśkiem w Norwegii" Aldona Urbankiewicz - recenzja

Dobra, aczkolwiek z pewnym zastrzeżeniem okazała się książka Cejrowskiego:

6. "Podróżnik WC" Wojciech Cejrowski - recenzja

A najsłabszą i bardzo irytującą  pozycją było kieszonkowe wydanie Pawlikowskiej:

7. "Blondynka w Tybecie" Beata Pawlikowska - recenzji brak.

Tyle odnośnie roku 2011. Co chciałabym przeczytać w 2012? Z całą pewnością sięgnę po "Gottland" Szczygła, "Gorączkę" Michniewicza oraz "Kobietę na krańcu świata 2" Wojciechowskiej, być możę spróbuję się przekonać do Pawlikowskiej (ale tylko w wersji normalnej!), ciekawi mnie nieco "Gaumardżos" Mellerów, a co do reszty, to pozostawiam sobie wolny wybór, bo wszyscy wiemy jak to bywa z planami ;)


Na koniec chciałabym jeszcze bardzo serdecznie podziękować organizatorce - Mooly za świetną zabawę, masę inspiracji i możliwość przystąpienia do kolejnej części wyzwania!!! Pozdrawiam Cię Marzenko :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.