wtorek, 17 stycznia 2012

Top 10: ulubione cytaty z literatury

 Zacznę tym najbardziej aktualnym ;)


„Bo fakt, że to nie sztuka mieć dzieci, ale trzeba jeszcze mieć czas, żeby je wychować.” 

Eric Ammanuel Schmitt "Oskar i Pani Róża"


Ze względu na mojego - ostatnio baaaardzo absorbującego - Szkraba, czasu wolnego mam obecnie jak na lekarstwo, niemniej jednak zawsze staram się znaleźć choćby krótka chwilkę na kilka stron książki, pare machnięć szydełkiem... czy też zabawę z Futbolową :)


Cytaty... tyle się ich przewinęło w ciągu mojego życia. Niektóre spisane, niektóre jedynie zapamiętane, część z nich powtarzana po dzień dzisiejszy, a część zachowana jedynie z sentymentu. Które wybrać? Te zabawne czy może te, które najmocniej poruszyły? Ciężka decyzja. Będzie mieszanka :)


Z dedykacją dla synka :)
Być może dla świata jesteś tylko człowiekiem, ale dla niektórych ludzi jesteś całym światem.
Gabriel Garcia Marquez 

Z dedykacją dla męża :D

Armia, małżeństwo, kościół i bank: oto czterech Jeźdźców Apokalipsy
            
Carlos Ruíz Zafón "Cień wiatru"  


Małżeństwo zawsze jest związkiem dwojga ludzi gotowych przysiąc, że tylko to drugie chrapie.
                                                          Terry Pratchett "Piąty elefant"
Inne:

Nienawidzę uczucia, że ktoś mną kieruje, nawet jeśli to dla mojego dobra; a może zwłaszcza wtedy.
William Wharton "Niezawinione śmierci"
  
Zwierzęta w ogrodzie patrzyły to na świnię, to na człowieka, potem znów na świnię i na człowieka, ale nikt już nie mógł się połapać, kto jest kim.

G. Orwell "Folwark zwierzęcy"
 
Książki to także świat, i to świat, który człowiek sobie wybiera, a nie na który przychodzi.
Wiesław Myśliwski "Traktat o łuskaniu fasoli"


Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać.

Andrzej Sapkowski "Wieża Jaskółki"


– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...) – Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.
M. Bulhakov "Mistrz i Małgorzata"
 
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Jonathan Carroll "Szklana Zupa"


A na koniec motyw przewodni mojego bloga :)


Aby nuda była przyjemna, musi istnieć coś, z czym można ją porównać.

T. Pratchett "Eryk"



6 komentarzy:

  1. Teraz naprawdę zaczynam żałować, że jak do tej pory przeczytałam tylko jedną książkę Pratchetta. Szczególnie podoba mi się cytat, będacy jednocześnie motywem przewodnim Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gorąco zachęcam do kolejnych książek tego autora! Jak u każdego - zdarzają się lepsze i gorsze pozycje, jednak ja się zawsze niesamowicie uśmieję, a jeśli chodzi o cytaty, to Pratchett jest po prostu mistrzem :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. W każdym rankingu najbardziej zachwycają mnie cytaty z Pratchetta - gość po prostu miażdży. Bardzo żałuję, że jego literatura kompletnie mi nie podchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. „Bo fakt, że to nie sztuka mieć dzieci, ale trzeba jeszcze mieć czas, żeby je wychować.” - Eric Ammanuel Schmitt "Oskar i Pani Róża" - to idealny cytat dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pratchett - super ! I fantastyczny z " Mistrza i Małgorzaty" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Futbolowa - może nie trafiłaś jeszcze na odpowiedni tytuł? :)

    tetiisheri - ja uwielbiam ten cytat! Służył mi jako jako świetna wymówka za czasów "bezdziecietnych", kiedy wszyscy pytali o plany odnośnie potomstwa, a teraz kiedy dziecię już jest, służy mi jako usprawiedliwienie na wieczny brak czasu i milion niezrobionych rzeczy :D

    Kama - Pratchett i ten z "Mistrza..." to moje naukochańsze cytaty ze wszystkich! Widzę, że mamy zbliżony gust :)

    Ściskam Was, dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.