czwartek, 1 września 2011

Top 10 - Miejsca znane z literatury, które chcielibyśmy odwiedzić

I ja postanowiłam dołączyć do zabawy "Top 10", która organizowana jest przez kreatywę.

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.





Praktycznie w ostatniej chwili załapałam się na temat: " Miejsca znane z literatury, które chcielibyśmy odwiedzić", a moje Top 10 wygląda następująco:


1. Czechy (widziane oczami Mariusza Szczygła, Milana Kundery czy Bohumila Hrabala)

W Czechach byłam kilkukrotnie, ale niestety zazwyczaj jedynie przejazdem. Chętnie spędziłabym kilka dni w Pradze i poszwędała się po tych mniej turystycznych miejscach o których wyżej wspomniani Panowie piszą w swoich książkach.


2. Toskania ("Wzgórza Toskanii", "Winnica w Toskanii" Ferenc Mate)

Moje wielkie marzenie od lat!!! Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam wybrać...

3. Barcelona Zafona

Sądząc po innych wpisach nie jestem osamotniona w mym zachwycie nad tym miejscem ;)

4. Indie ("Samsara" Tomek Michniewicz)

Indie fascynują mnie od lat. Nie wiem czy kiedyś tam dotrę, jednakże dzięki Panu Michniewiczowi mam wrażenie, że już po części tam byłam :)

5. Skanynawia

Niesamowita kraina, która również znajduje się w czołówce moich celów podróżniczych, a ostatnio przeczytaną przeze mnie książką w tym temacie był poradnik Pani Aldony Urbankiewicz "Z Miśkiem w Norwegii. Jak łatwo i tanio podróżować z dzieckiem po świecie". Tutaj więcej na ten temat.

6. Tajemniczy ogród ("Tajemniczy ogród" Frances Hodgson Burnett)

Książka przeczytana kilkukrotnie, a za każdym razem fascynuje na nowo.

7. Wyspa Księcia Edwarda ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery)

Podobnie jak jakieś 80% żeńskiej części populacji zaczytywałam się w książkach Pani Mongomery z wypiekami na twarzy i marzyłam o tym, aby choć na chwilę móc przenieść się w świat Ani.

8. Stumilowy las ("Kubuś Puchatek", "Chatka Puchatka" A. Milne)

Tutaj komentarz jest zbędny :D

9. Dolina Muminków (seria Tove Jansson)

Echhh, ileż pięknych godzin spędziłam w tejże dolinie.... Mała Mi jest nadal jedną z moich ulubionych postaci literackich i ciągle twierdzę, że mamy ze sobą wiele wspólnego ;)

10. Ankh-Morpork (Terry Pratchett)

Świata Dysku chyba nie trzeba nikomu przedstawiać :) Uwielbiam powieści Pratchetta i nie miałabym nic przeciwko, aby na parę chwil przenieść się w świat przez niego opisywany.

2 komentarze:

  1. Dziękuję za przyłączenie się do zabawy! Mam nadzieję, że na stałe dołączysz do fanów top10 :))

    Z wymienionych przez Ciebie miejsc biorę pierwszych 9! I to z wielką radością. Zabieram się z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie!

    Jestem bardziej niż pewna, że zagoszczę w Top 10 na stałe, bo sam pomysł genialny, a i zabawa przednia! Już teraz z niecierpliwością czekam na kolejne wyzwanie, a póki co przeglądam odpowiedzi innych uczestników - ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :)

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.