piątek, 8 lipca 2011

"Reporterskim okiem"

Od jakiegoś już czasu przyglądam się z wielkim zaciekawieniem zabawie prowadzonej na różnych blogach w tzw. "wyzwania literackie" i w końcu odważyłam się na jedno z nich zapisać. Na jakie? Moim zdaniem najlepsze z najlepszych i absolutnie bezkonkurencyjne, czyli to pt.: "Reporterskim okiem". W tym przypadku jestem bardziej niż pewna, że podołam, ponieważ literaturę tego typu wprost uwielbiam i mam nawet specjalną "podróżniczą" półkę w domowej biblioteczce, która to pełna jest książek, które tylko czekają na chwilkę uwagi :)

W tym roku przeczytałam już co prawda Pawlikowską, Cejrowskiego i Michniewicza, więc nie powinno być problemu z dobiciem do "zadanych" sześciu pozycji.

W związku z tym, że wszystkie wpomnienia takich podróżniczych klasyków jak Cejrowski czy Halik mam już za sobą, wybierać będę sporód tytułów i autorów nieco mniej znanych (poza Szczygłem i Fiedlerem, oczywiście), aczkolwiek równie dobrych, a więc:

1. "Z miśkiem w Norwegii" Aldona Urbankiewicz
2. "Zrób sobie raj" Mariusz Szczygieł
3. "Duchy dżungli" Janusz Kasza
4. " Nowa przygoda: Gwinea" Arkady Fiedler
5. "Łososie w krainie niedźwiedzi. Alaskańska opowieść" Andrzej Grzyb
6. "W ciemno. Zabawne przypadki z podróży" praca zbiorowa
7. "Tajemnicza Wyspa Wielkanocna" Cieslar Artur
8. "Notatki myliwskie z Afryki" Józef hr. Potocki
9. "Wspomnienia" Eugeniusz Wędzicha
10. "Zew dżungli" Sabine Kuegler

W domowej polskiej bibliteczce czeka na mnie również sporo książek Beaty Pawlikowskiej, a więc problemu z doborem lektur raczej nie będę miała...

Już się cieszę na to wyzwanie! Może ktoś jeszcze się skusi? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każde pozostawione tu słówko.